Ahir (19-09) vam començar amb la poesia. Cada parell de nosaltres tenia un petit poema de Joana Raspall per a llegir i
extraure d’ell alguna proposta didàctica. El meu va i el de la meua companya
Rocío va ser el següent...
GEOMETRIA I
Sota una roda
rodona
poseu-hi un
quadret quadrat
i al damunt, per
acabar-ho,
un triangle
triangular.
Quatre rectes
rectilínies
podran fer de
peus i mans.
Si marqueu nas,
ulls i boca
amb l’arcada de
quatre arcs,
veureu quin ninot
resulta
més eixerit i
trempat.
Aquest poema pot
servir per a que, d’alguna manera, els xiquets puguen aprendre els diferents
noms de les figures geomètriques, així com les parts del cos.
Una bona forma de
treballar-ho a classe seria que, per parelles, un alumne el recitara en veu
alta i un altre dibuixara en la pissarra o en un full les diferents formes
geomètriques per a terminar fent el ninot que s’exposa en el poema.
El mateix es
podria fer amb aquest:
GEOMETRIA II
Si ordeneu bé deu triangles,
aviat ho tindreu
entès:
sobre la pàgina
blanca
us hi sortirà un
xinés.
A més, també es podrien
retallar deu triangles de cartolina per a que els xiquets els ordenaren damunt
la taula amb la finalitat de crear una escena xinesa. Finalment, podríem crear
un mural amb totes les creacions juntes. Es podria aplicar tant a l’assignatura
de matemàtiques com a plàstica.
0 comentarios:
Publicar un comentario