jueves, 21 de septiembre de 2017

ANALITZEM POESIA

Ahir (19-09) vam començar amb la poesia. Cada parell de nosaltres tenia un petit poema de Joana Raspall per a llegir i extraure d’ell alguna proposta didàctica. El meu va i el de la meua companya Rocío va ser el següent...

GEOMETRIA I
Sota una roda rodona
poseu-hi un quadret quadrat
i al damunt, per acabar-ho,
un triangle triangular.
Quatre rectes rectilínies
podran fer de peus i mans.
Si marqueu nas, ulls i boca
amb l’arcada de quatre arcs,
veureu quin ninot resulta
més eixerit i trempat.


Aquest poema pot servir per a que, d’alguna manera, els xiquets puguen aprendre els diferents noms de les figures geomètriques, així com les parts del cos.
Una bona forma de treballar-ho a classe seria que, per parelles, un alumne el recitara en veu alta i un altre dibuixara en la pissarra o en un full les diferents formes geomètriques per a terminar fent el ninot que s’exposa en el poema.

El mateix es podria fer amb aquest:

GEOMETRIA II
 Si ordeneu bé deu triangles,
aviat ho tindreu entès:
sobre la pàgina blanca
us hi sortirà un xinés.


A més, també es podrien retallar deu triangles de cartolina per a que els xiquets els ordenaren damunt la taula amb la finalitat de crear una escena xinesa. Finalment, podríem crear un mural amb totes les creacions juntes. Es podria aplicar tant a l’assignatura de matemàtiques com a plàstica.


0 comentarios:

Publicar un comentario

Con la tecnología de Blogger.